مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

مهندسی کنترل

آموزش و کاربردی در مهندسی برق و اتوماسیون صنعتی

هر کس به اندازه افق نگاهش ارزش دارد. امام علی (ع)

انجام پروژهای برق صنعتی و اتوماسیون در مشهد

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۴۸ ق.ظ

چیلر جذبی

چیلر جذبی

اساس کار چیلرهای جذبی به این شکل می باشد که بجای سیستم کمپرسور در چیلر های تراکمی از کمپرسور گرمایی (شامل ژنراتور، ابزربر، پمپ و مبدل حرارتی) برای تبخیر ماده مبرد (آب به جای گاز های فریونی در انواع تراکمی) در محوطه ای از محلول لیتیم بروماید و فشرده سازی بخار مبرد در فشار بالا استفاده می شود.بخار آب متراکم شده به کندانسور وارد می شود و توسط آب یا هوای محیط خنک شده و به صورت مایع در می آید که این مایع با عبور از شیر انبساط (اکسپنشن ولو) وارد خنک کننده یا همان اوپراتور میشود.

مایعی که وارد اواپراتور می شود بدلیل روند کاهش فشار، نقطه جوش آن پایین آمده و داخل اواپراتور می جوشد. از آن جا که دمای جوش اکنون پایین تر از دمای هوا است، حرارت از هوا به مبرد منتقل شده و مبرد می جوشد و خود هوا خنک می شود. بخار مبرد (آب) دوباره وارد ابزربر شده و حرارت آن بوسیله لیتیم برماید گرفته می شود و لیتیم برماید رقیق شده توسط حرارت به ژنراتور پمپ می شود و این روند تکرار می شود.

تفاوت چیلر های تراکمی و جذبی در نوع کمپرسور می باشد. 

کمپرسور ها در چیلر های تراکمی می توانند از انواع رفت و برگشتی (پیستونی)، اسکرو و اسکرال باشند.

در حالی که کمپرسور های در چیلر های جذبی بصورت گرمایی (شامل ژنراتور، ابزربر، پمپ و مبدل حرارتی) هستند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۰
ali biabani

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی